ضرورت استقرار "حسابرس مستقل منتخب" شورای اسلامی شهر در شهرداری ها

ضرورت استقرار "حسابرس مستقل منتخب" شورای اسلامی شهر در شهرداری ها

لذا ذیل تبصره ماده ٧١ قانون شهرداری ها که شهرداری را مکلف کرده که هر شش ماه صورت حساب درامد و هزینه که به تصویب شورای شهر رسیده را در اختیار عموم قرار دهد.
و همچنین تبصره ١٢ ماده ٨٠  قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی کشور  که تصویب و تفریغ بودجه را از وظایف شوراهای اسلامی می داند پیشنهاد استقرار حسابرس مستقل  طبق موازین قانونی بررسی میگردد.

پدر اینجا برآنیم  مزایای این پیشنهاد را بر شماریم؛
 ۱. کمیته و یا حسابرس مستقل منتخب شورا نقشی همانند دیوان محاسبات مجلس که بر حسن اجرای بودجه در دولت نظارت می کند در شهرداری ها خواهد داشت.

۲. وادار نمودن شهرداران و مدیران شهری به ایفای مسئولیت پاسخگویی به مردم و جلوگیری از هرگونه تخطی و کمک به اجرای دقیق بودجه مصوب شوراهای اسلامی .

۳. ارزیابی کارایی و اثر بخشی مصوبات شورا و مدیریت شهری در قبال منابع مورد استفاده
۴. ایجاد رقابت بین واحد های شهرداری در جهت شفاف سازی و اجرای دقیق مصوبات.
۵. جلوگیری از هرگونه قصور ،اشتباه با اهمیت و تقلب..( همانند بدهی های ثبت نشده،محاسبه اشتباه صورت حساب ها، انتقال بدون مجوز بین حساب های بودجه ای تصویب شده،ثبت اهدایی ها در حساب های مستقل اشتباه و استفاده غیر مجاز از حساب های ادغام جهت استتار منابع و مخارج )
۶. ایجاد الزامات و نظارت دقیق در راستای رعایت حداقل سهم ٦٠ درصدی بودجه عمرانی به ٤٠ درصدی بودجه جاری.
۷. تهیه بانک جامع اماری از میزان بودجه محقق در هریک از سرفصل های درامدی که زیر بنای طرح ریزی بودجه عملیاتی در سال های آینده است.
۸. کشف هرگونه رانت ، سو استفاده های مالی در بدو اتفاق ، قبل از ورود نهاد های نظارتی خارج از سازمانی که در حفظ جایگاه اجتماعی اعضای شورا بسیار حائز اهمیت است

اخبار مرتبط

حضور مردم قائمشهر برای تشکیل زنجیره انسانی در سواحل / بسیج ناوگان اتوبوسرانی شهرداری جهت اعزام کاروانها

مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل برگزارشد

کارگران نقش مهمی از بدنه شهرداری را تشکیل می دهند

0 نظر

ارسال نظر

capcha